המדריך לבחירת מכשיר הקשר שלך!

לבחור מכשיר קשר, ווקי טוקי זוהי משימה פשוטה אך כדי להימנע מאי נעימויות עלינו לוודא שהלקוח מקבל בדיוק את מכשיר הקשר שעונה על הצרכים שלו, בד"כ ישנם מס' משתנים מרכזיים שאליהם צריך לשים לב

מרחק

ישנם טווחי תדרים רבים, כל אחד מהם מגיע למרחקים שונים ולכן לכל אחד מהם שימושים שונים, את הרשימה המלאה ניתן למצוא פה. אך אם יוצאים מנקודת הנחה שכנראה לא מדובר במכשיר קשר לתקשורת צוללות אפשר לחלק את המכשירים בגסות לשני טווחי תדרים – VHF ו- UHF. בימינו אנשים פרטיים משתמשים ב – VHF בעיקר ביאכטות ולשאר השימושים משתמשים בUHF. כך שעל מנת להגדיל את המרחק ולהתגבר על מכשולים נהוג להגדיל את עוצמת השידור. עוצמת השידור החוקית בישראל נעה בין 0.5W ל5W.

לפני שקונים מכשיר קשר חשוב לנסות אותו בשטח בו הוא מיועד לעבוד, לעיתים ישנם גורמים אשר לא נלקחו בחשבון למשל קיר בטון עבה שמפריע לתקשורת או תחנת מוניות שיושבת על אותו התדר, לכן חשוב שאיש מטעם המוכר יגיע לשטח ויוודא שהכל תקין עוד בטרם המכירה.
לכל בעיה ניתן למצוא פיתרון.

סביבת העבודה

התחשבות בסביבת העבודה היא הכרחית בטרם קונים מכשיר קשר, ישנם מכשירי קשר נייחים שמיועדים למקומות קבועים כמו כלי רכב או תחנת מוניות, ומכשירי קשר ניידים אותם ניתן לחלק לשניים.
מכשירי קשר רגילים – מכשירי קשר שמעוצבים יותר בעדינות ונמצאים בשימוש יום יומי בחנויות ואצל מפיקי אירועים.
מכשירי קשר עמידים – מכשירים אלו מיועדים לסביבת עבודה קשוחה כמו למשל פרויקט בניה או אתר סקי. למכשירים אלו תקן מיוחד המודד רמת אטימות שנקרא IP. אנו ממליצים על רמת אטימות IP 67 המספקת הגנה מירבית מנוזלים וחול.

רישוי

מפני שטווח התדרים הקיים בטבע הוא מוגבל, ועל מנת להימנע ממקרים בהם גורמים פרטיים עולים על תדרים של כוחות הביטחון או רשות שדות התעופה ופוגעים בפעילות המבצעית, כל התחום של מכשירי קשר נמצא תחת ריגולציה מחמירה של משרד התקשורת. ולכן בניגוד למוצרים אחרים קניה של מכשירי קשר באתרי סחר בינלאומיים והבאתם לארץ ללא רישיון היא עבירה על החוק.

 

גם כאן ניתן לחלק את מכשירי הקשר לשני סוגים – פטורי אגרה ושאינם פטורי אגרה.
מכשירי קשר פטורי אגרה הינם הנפוצים ביותר, מדובר במכשירים אשר משדרים בטווח תדרים ספציפי אשר הוחלט ברחבי העולם כטווח תדרים לשימוש חופשי. תווך זה נקרא PMR 446. אמנם מכשירים אלו פטורים מתשלום אגרה שנתית אך יבוא שלהם דורש את התקנים ואישור רשמי של משרד התקשורת.
מכשירים שאינם פטורי אגרה הינם מכשירים מהספק 0.5W ומעלה, מעבר למגבלות שהזכרתי לעיל ונוגעות לכל המכשירים, מכשירים אלו דורשים תשלום אגרה שנתית שהיא למעשה הרישיון מטעם משרד התקשורת להשתמש במכשירים אלו. משווקים של מכשירים אלו חייבים אף הם להחזיק ברישיון סחר מטעם משרד התקשורת.

כלי נגישות

Powered by - Wemake